Så funkar det

Orkan Lia erbjuder måttsydda designplagg som du kan anpassa efter dina önskemål. Du väljer modell, tyg, knappar, skärp mm och skapar nya favoritplagg!

Våra kunder säger ofta att det är roligt, lätt och inspirerande att vara kund hos oss på Orkan Lia. Du kan enkelt beställa dina måttsydda plagg här på hemsidan eller besöka vår butik på Skånegatan 82 i Stockholm. Du kan välja att köpa enstaka plagg eller vara abonnemangskund. Det är ca 30 dagars leveranstid. Orkan Lia har ett stort utbud av väldesignade modeller , detaljer och tyg du kan välja mellan.

Att vara Abonnemangskund innebär att du köper 3 plagg eller fler och då får du 1000kr rabatt per plagg som du väljer att få levererade på en gång eller dela upp på var eller varannan månad.

En av våra grundtankar är att det ska vara lätt för dig som kund att registrera dig och lägga beställningar. Du som är abonnemangskund får en fin rabatt på varje plagg mot att du lägger dina beställningar inom en viss tidsperiod. Då blir det lätt för oss att hantera beställningarna och ha koll på vad vi ska sy med lagom framförhållning. Genom att du lägger dina beställningar kontinuerligt kan vi  lägga vår tid på att sy och utveckla nya produkter. Här nedan kan du läsa de vanligaste frågorna. Du är välkommen att höra av sig till info@orkanlia.se om du har övriga frågor.

Vill du bli kund lägger du en beställning och fyller i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig inom kort. Vi uppdatera hemsidan och du kommer snart ha tillgång till egen profil-sida där du kan fylla i mått, spara favoriter och boka tid i ateljén i en kalender.


Klädabonnemang

När du har ett klädabonnemang hos Orkan Lia syr du upp tre eller fler plagg. Du väljer modell bland vårt stora utbud på Orkanlia.se och du kan anpassa detaljer och tyg efter dina önskemål. Plagget sys upp efter dina mått. När du väljer att vara abonnemangskund istället för att sy upp ett enstaka plagg får du 1000 kr rabatt på varje plagg du syr upp. Du registrerar dig och startar enkelt ett klädabonnemang på Orkanlia.se genom att lägga en beställning och fylla i dina kontaktuppgifter. Vi kontaktar dig sedan för vidare information. Vi uppdatera hemsidan och du kommer snart ha tillgång till egen profil-sida där du kan fylla i mått, spara favoriter och boka tid i ateljén i en kalender.

Måste man bo i Stockholm för att vara kund?

Måste man ha klädabonnemang för att vara kund?

Hur ofta beställer jag?

Kan jag ge bort ett plagg eller ett abonnemang?

Hur gör jag om jag vill pausa eller avsluta mitt abonnemang?


Måttsytt

En av Orkan Lias grundtankar är att vi vill erbjuda plagg som passar DIG. Många kunder berättar att det ofta är något eller några mått som inte stämmer med de vanliga standardstorlekarna och genom vårt smarta system anpassar vi våra modeller och mönster efter dina mått så att de passar DIG perfekt.

Hur tar man mått och kan jag få hjälp med måttagning?

Vad händer om jag ändrar mina mått under tiden jag är abonnemangskund?

Hur uppdaterar man måtten?

Vad gör jag om plagget inte passar?

Vad händer om jag måttat fel?


Beställa

Det är enkelt att beställa dina plagg på hemsidan. Du klickar på knappen: Beställ där du hittar inspirationsplagg, välj en av dem och sedan kan du antingen beställa det plagget rakt av eller anpassa plagget och ändra både modell, detaljer och tyg.

Hur lång tid tar det innan jag får mitt plagg

Hur ofta ska jag beställa?

När betalar jag?

Vad händer om jag inte beställer i tid?

Kan jag beställa i butiken på Skånegatan 82?


Plaggen

Orkan Lias måttsydda plagg är unika och sydda av olika tyger och med olika detaljer. Vi vill att de ska vara hållbara för dig och för miljön därför syr vi gärna i ekologiska tyger eller tyger vi köpt på secondhand. Modellerna har vi designat för att passa många olika kroppar och i en tidlös stil som inte blir omodern.

Hur tvättar/vårdar jag plaggen?

Kan jag få hjälp att ändra plaggen om jag ändrar mina mått eller om jag vill göra några andra ändringar?

Vad händer om jag inte gillar modellen jag har valt?

Jag har en favoritmodell av ett annat märke som jag vill kopiera, kan ni göra det?


Priser

Vår erfarenhet är att behovet av mått-anpassade plagg är stort och vi har utarbetat en prisform som gör att många har möjlighet att vara kund hos oss. Vi har flera olika basmodeller och många tyger som som ingår i priset. Vi erbjuder också mer exklusiva plagg sydda i tex siden. Abonnemanget gör att du får fin rabatt om du köper flera plagg. Att du bestämmer hur plagget ska se ut och att vi syr det efter dig gör att du kan ha många favoriter i din garderob som du faktiskt använder. Bra för dig och bra för oss. <3

Kostar det något att ha abonnemang hos Orkan Lia?

Vad betalar man för?

Varför ingår vissa tyger och vissa kostar extra?

Varför kostar plaggen så olika?

Blir det billigare om man har med eget tyg?


Tygerna

När vi syr använder vi oss gärna av ekologiska tyger och vi älskar retrotyger. Nästa steg är att designa egna tyger som vi vill trycka upp på ekologiska tyger.

Var får ni tag på era tyger?

Varför finns inte retrotygerna på hemsidan?

Kostar tygerna olika?

Får man ha egna tyger med sig?

Tvättar ni tygerna innan ni syr?


Distanskund

När du är distanskund beställer du dina plagg på hemsidan och när plaggen är klara skickas de till dig.

Hur går det till att vara kund på Distans?


Kund i Stockholm

Om du bor, eller är i, Stockholm med jämna mellanrum är du välkommen att besöka ateljén för att måttas, beställa plagg och/eller komma och prova plaggen i ateljén på Skånegatan 82. Du bokar tid genom att smsa eller ringa ateljén: 073-9874829

Hur går det till att vara kund om man kan besöka ateljén?